torsdag 8 oktober 2009

substitut

När jag var barn blev jag hopplös och gnällig och tjurig varje gång det var dags att inhandla nya vinterskor. Ack, dessa urbota tråkiga klossar av praktisk värme och gränslös fulhet. Näää. För fyrkantiga. För kalla. För tunga. Men oftast bara ett regelbrott mot estetikens samtliga regler.

Nu är jag vuxen. Och beter mig precis likadant.

Jag hittade inga schyssta vinterskor under dagens räd på stan, så jag tröstköpte whiskey istället. Det håller en också varm.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Svaret är vintersneakers!
    http://store.tretorn.com/US/details.asp?catalog_name=tretorn&category_name=WomensSneaker&product_id=47174402&mainCategory=Women
    Köp en storlek för stora och kirra en socka!

    SvaraRadera
  3. håller med, finns inget tråkigare eller svårare att köpa.

    SvaraRadera