tisdag 13 oktober 2009

dagens nyhet

För ett tag sedan märkte jag att DN inte hade trillat ned i brevinkastet. Tänkte inte så mycket på det, våra brevbärare drular runt posten ganska duktigt så vi får fel lite nu och då. Ett par dagar senare hade vi fortfarande ingen DN på frukostbordet. Då var det jag som ringde upp prenumerationsavdelningen, redo med kundnummer och allt för att påpeka felet.
"Ja, jag ser ju här att din prenumeration gick ut för några dagar sedan."
Mörker.
Jag hade lite på känn att det borde vara dags snart, men jag hade väntat mig en påringning eller ett brev som uppmanade till förnyad prenumeration. Men icke.

Ett par dagar senare ringde så en artig man och ville sälja dagstidning till mig. Det fick han. Nu sprider morgontidningen en koncentrerad tystnad över frukostbordet igen. Jag är en hel människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar