tisdag 27 oktober 2009

från brädgården

Min snowboard. MIN. SNOWBOARD. GAAAHH...!

Idag impulsköpte jag en snowboard. Det var inte så planerat, men jag skyller på att jag satt och dumsurfade på junkyard under kafferasten. Och nä, en sån här grej händer ju inte bara helt random, jag åkte runt halva stan för att hitta ett par schyssta snowboardskor på försäsongsrea men icke. Det blev en bräda istället. Billig och oerotisk för den initierade, helt perfekt för en n00b som jag själv. Så nu är jag officiellt en materialsportare. Att jag nu äger en bräda sätter ju en viss press på mig att lära mig åkandets konst på riktigt, förra årets premiär ska banne mig bli nåt av. Jag citerar Fight club-pingvinen: slide.

Nu saknas bara skor, hjälm och skillz.

4 kommentarer:

  1. wörsta grejen! jag är imponerad och undertryckt avundsjuk.

    SvaraRadera
  2. sweet! jag köpte en stämapparat till guran idag. 1000 spänn. roligare saker kan man ju lägga pengar på. men what the hey.

    ...har förresten lovat mig själv att bli bättre på att kommentera folks bloggar, jag vet själv hur roligt det är när folk gör det.

    jag är en bättre människa nu.

    SvaraRadera
  3. Strålande filmklipp Britta, det är som jag alltid sagt: hamstrar och snowboard hör ihop! Eh. Eller nåt... men charmigt!

    Björling: ooo vilken mycket bättre människa, brabrabra!

    SvaraRadera