onsdag 28 oktober 2009

the early bird catches the worm

Startropics - bättre än paradiset

Björling
bloggar om sina bästa tvspel och hejjar fram de gamla SNES-spelen. Jag som är uppfödd med ett NES blev tvärnostalgisk när jag hittade mitt absoluta favoritspel i alla kategorier genom tiderna: Startropics. På C-Island ska man hitta sin bortförda farbror vid namn Dr Jones. Som vapen har man en jojo, med vilken man får sniglar och skelettstrutsar att explodera. När hoppet och tron sviktar kan man lita på att stjärnbilden Södra korset ska leda en rätt. Ooooohhh så bra, hur kan man INTE älska en sådan plot?

2 kommentarer:

  1. ...bör ju nämna att jag också är uppväxt med NES snarare än SNES. men favoriterna blev ändå dessa spel. En kompis till mig hade Star Tropics, men jag tror aldrig att jag spelade det.

    SvaraRadera
  2. aldrig hört talas som Star Tropic, anser mig ändå vara hyfsat insatt. att döda sniglar med jojo är sanslöst motbjudande.

    var förövrigt en Sega-kille. Go Alex the Kid, Wonderboy och obligatoriska (och hyfsat överskattade) Sonic!

    SvaraRadera