söndag 13 december 2009

Lycksele Ink

Radioklassen åker varje år på reportageresa till en mindre ort för att leta upp spännande grejer att förvandla till radio. I år var målet Lycksele. Kliade min skalp och klurade på vad jag skulle hitta på. Kom på att Marty gjort flertalet av sina tatueringar där. Mer eller mindre på skämt skickade jag ett sms till den rikligt tatuerade man som är mig närmast. Skrev nåt i stil med "Äh. Vafan. Jag bokar en tid hos tatueraren i Lycksele och bandar skiten, så är jag hemma sen." Till svar fick jag en närmast lyrisk och osammanhängande sörja ord, och jag insåg att det här inte var ett läge jag ville backa ur. Jag fortsatte sprida ryktet om min plan för att inte kunna ta tillbaka, och en halvtimma senare var tiden bokad. Vips, bara sådär. Jag hann knappt reagera. Kvällen innan ritade jag motivet. Resten finns på band. Påan är till ett Lycksele-special vi sände på Strömbäck i onsdags. Enjoy.

PÅA
I tv-serier som Miami Ink verkar livet som tatuerare vara glammigt, välbetalt och fullt av kändisar som står på kö för att bli gaddade. Men istället för att åka till en solgassande amerikansk storstad för att göra en tatuering, gjorde vår reporter Elenor Nordström något helt annat. I ett vintervitt Lycksele, en norrländsk inlandskommun med drygt tolvtusen invånare, knackade hon på hos tatueraren Ingemar Emmoth.



Lord Emmoth tattoo Lycksele by ordström

4 kommentarer:

  1. Det här blev mitt redovisningspepp. Yihaaa. Så bra.

    SvaraRadera
  2. ja va kul! ska lyssna när jag kommer hem (till östermalm.. :D

    SvaraRadera
  3. Jag får ett slags mysigt pirr och surr i magen. Minns min egen gaddnig i Borlänge hos Charlie för sisådär fem-sex år sedan. Vackert!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt att ni lyssnar där nere i götet!

    SvaraRadera