onsdag 13 januari 2010

dagens ord

Ett nytt bibliotek har öppnat på Ålidhem. Det är superfint där. Jag, Shaho och Jonas drog dit för att plocka bild till ett övningsinslag för våra TV-studier på Strömbäck. Helt lyrisk över alla möjligheter man har med en filmkamera, var jag superpeppad på att försöka fästa mina visioner på band. Det där monstret i mig som varken känner hunger eller trötthet väcktes till liv, och när energin gått ur kroppen på mina co-workers skulle jag baaaraa leka liiite med skärpedjupet för att återskapa den där inre bilden så perfekt jag bara kunde... "Men du är ju analretendent!" utbrast då Jonas med ett skratt och en suck.

Fattar ni hur länge sedan det var jag hörde det ordet? Det är sällan man får chansen att nyttja ord som analretendent på ett naturligt sätt i dagligt tal. Det kändes därför inte alls som nåt slags förolämpning, utan snarare som en liten present. Ett ovanligt ord, bara till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar