torsdag 19 november 2009

Senior & Junior

Imorn ska jag kolla på Caroline af Ugglas som lirar här i Umeå. För de flesta andra antar jag att hennes namn har ett likhetstecken med melodifestivallåtar som Snälla snälla eller Tror på dig. Själv minns jag att jag såg musikvideon till Senior & Junior på SVT:s Voxpop på den gamla goda tiden, och tyckte att hon var det koolaste som fanns. Låten och videon har etsat sig fast i mitt minne och kommer nog sitta där för alltid, även när de flesta andra minnen ramlat ned i ett svart dement hål kommer det här intrycket finnas kvar i bakhuvudet. Låten är från debutplattan Ida blue som kom 1997, om hon kommer lira nåt från den imorgonkväll återstår att se.

2 kommentarer:

  1. när jag såg henne i visby i somras var det bara från den senaste skivan om jag minns rätt, men jag gillar den skivan skarpt och hon är ju kul att se på scen så det blir nog en bra spelning

    SvaraRadera
  2. Ja vi har gjort det i studion! Det är awesome-roligt! Fast allt ska inte ut i studion.. lite är bara... ploj. ;D

    SvaraRadera