tisdag 17 november 2009

good cop - bad cop

Brevväxlar med Transportstyrelsen och får hela två stycken fönsterkuvert från dem på samma dag. Det ena innehöll en positiv push framåt i mitt projekt att ta körkort, och jag blev nöjd och glad. Det andra innehöll ett beslut om fordonsskatt på den där bilen jag råkar ha, på en rund summa av trettonhundra spänn. Aj i plånboken. Så just nu har jag en mycket kluven inställning till denna myndighet, som ger med den ena handen och tar med den andra. Var de verkligen tvugna att leverera båda breven samtidigt? Vad är det för signaler de vill skicka till mig? Vad är det för en typ av myndighet som vill skapa osäkerhet genom att förmedla tvetydiga budskap? Inte för att verka konspiratorisk, men jag bara undrar.

Jag är på min vakt. Hör ni det Transportstyrelsen, jag är på min vakt!

2 kommentarer:

  1. Googlar transportstyrelsen.
    Googlar vägverket.
    Får information på teckenspråk. http://www.vv.se/PageFiles/2519/info_flyttad_vv2.mov?epslanguage=sv
    Jaha, nu förstår jag.
    Visst ja, moderaterna ville inte ha så många statliga myndigheter.
    Transportstyrelsen = moderatpåhitt.

    SvaraRadera