tisdag 29 september 2009

dagsrapport tisdag

Hoppade över frukost för magen var inte vaken och jag inbillade mig att jag hade bråttom. Det hade jag inte. Svepte förbi NYA studion och kickade igång allt och ringde Darub för att kontrollera att linan var intakt. Det var den, våra sändningar skulle nå etern. Bra, då kunde det nojiga kontrollfreaket i mig ta ledigt.

Sedan ned till Norrlandsoperan för en intervju med nya vd:n och konstnärlige vägledaren Kjell Englund. Längesedan jag var på operan, kändes bra att springa omkring där. Intervjun kommer förresten upp här så småningom. Stay tuned, med andra ord.

Köpte med mig en Katarinas-vegan-macka i fin brun papperspåse och hoppade på bussen till Strömbäck. Känslan just då. Solsken. En påse matsäck. Åka buss till skolan. Sådär oskyldigt som när man var åtta och världen inte riktigt hade börjat gå under än.

Radioplugg, inspirerande som vanligt. Sen hem med tanken att sova ikapp en miljard förlorade sömntimmar, men bommade på den och hämtade ut kurslitteratur på posten istället. Jag måste öva på att vila, märker att jag sakta börjar glömma hur man gör det igen...

Premiärsändning i nya studion! Indie-go först ut att testa terrängen. Det lät sjukt bra vid mina högtalare. Yea!

Dagens middag blev vegansk viltgryta vilket må låta paradoxalt men är genialt. Till efterrätt serverades varm choklad ackompanjerad av kvällens upplaga av Idol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar